Rabu, 12 Jun 2013

Tupperware Achievement : Champion Higher % Percentage of Sales Growth 2012 - 2013

Salam.
masih terniang niang saat nama di panggil bagi menerima 1 award dari Tupperware dan anugerah tu sangat sangat berharga dan meninggalkan kesan yang mendalam.. bile menyebut nama saya (BOK Chu).. menyebut..  NOORHISYAM BIN RAZALI  .. with 318% increase sales growth in 2012 - 2013.

saya memang agak terkejut sebab itulah 1st conference bile bergelar AED dan award yang saya dapat tu sangat bermakna dan sangat mengujakan.. manakan tidak.. yang paling tinggi..  perubahan peningfkatan lebih 300% sangat membuatkan saya macam nak terbang..

saya pun berjalan ala ala sultan masuk istana.. dan terus menuju ke stage dan amek hadiah hamper sampai ke bahu tu.. sangat besarrrr
so.. seronok..


inilah antara detik detik yang membuat saya bersemangat.

Dikesempatan ini saya nak ucapkan RIBUAN dan MILLION terima kasih kepada semua  ahli keluarga TEAM Power kerana inilah kejayaan kita dan andalah tulang belakang TEAM kita..
saya sangat sangat rasa bertuah dengan komitmen anda..

inilah antara gambar yang sempat saya rakam kan disaat penerimaan anugerah itu..



 ini adalah 2012 masa tu kat recognition central. dapat 5 star director. sangat mengujakan..



ini tahun 2013 dan inilah detik indah yang sampai ala ala meletop bunga api bagai.. suke sangat..

inilah hasil pertapaan saya..


ala ala dah ber entry .. jom lah membaca sikit artikel dari blog lain.. JOM

ini tulisan baharuddin dari blognyer.. bagus taw..


Marketing yang boleh meningkatkan jualan anda.



Idea yang mungkin boleh meningkatkan jualan kedai @ produk anda :: 
1. E-mail


Ianya cara marketing yang paling murah dan paling mudah. Ianya perlu dibuat dengan terancang.

• Pastikan buat database lengkap dan hantar 50 email kepada bakal pelanggan baru. Alamat email boleh diperolehi dengan mudah dari laman web. Buat kepada targeting pelanggan yang dekat terlebih. 

• Perlu buat setiap hari, jika sehari 50 email berapa pelanggan baru yang telah kita hantar maklumat jika sebulan, jika setahun?

• Iklan perlu betul-betul teruja, ada sedikit promosi dan ingatan bagi pembaca. Jangan hanya makluman kosong atau email yang terlalu panjang.

2. Mulakan  marketing take-out and delivery service

Mungkin sudah masanya untuk anda mempunyai services delivery rumah ke rumah atau pejabat ke pejabat untuk meningkatkan jualan. Saya juga tidak pasti adakah perkara ini sesuai untuk perniagaan anda. Tetapi jika ianya berlaku, anda adalah produk pertama yang mempunyai perkhidatan sebegitu. 


1    3. Try up-selling

Selain dari menggunakan marketing buat strategy untuk menjual produk yang paling mahal, paling sedap dan paling banyak kepada pelanggan. Wujudkan pakej – pakej baru kepada mereka yang berkumpulan. Perlu di latih kepada yang mengambil pesanan pelanggan. 


1.      4. Mengatasi masalah lambat deliver
Kemungkinan boleh wujudkan jenis menu cepat khas buat mereka yang nak makan cepat, nak kerja. Masakan nya sudah tersedia terlebih dahulu. Saya tidak pasti ianya boleh dilaksanakan atau tidak.
2.      5. Host event
Cuba fikirkan jenis event dan crate event supaya ada yang datang seperti yang telah dilakukan sebelum ini contoh hari ibu, hari bapa, hari kekasih, pakej tahun baru cina, pakej istimewa, wujudkan pelawak ke, live band sesekali....dan banyak lagi. Ianya tidak dibuat secara kerap. Infomasi yang kita mempunyai bilik dibelakang juga tidak diberi.
3.      6.  Antara pelanggan yang perlu dijaga adalah pelanggan yang setia
1/3 teorinya mereka yang akan datang dan datang lagi ke restoran kita adalah pelanggan yang selesa dengan perkhidmatan kita. Wujudkan personal touch dengan pelanggan kita. Minta bantuan mereka untuk bawa bakal pelanggan baru. Sesekali wujudkan give atau hadiah kepada mereka yang setia. Mungkin cadangan card diskaun boleh di cuba semula ...MUNGKIN.
 
4.     7.  Website, blog dan facebook
Wujudkan website atau blog yang member impak yang besar. Berikan infomasi pada saya jika anda perlukan pertolongan saya untuk perkara ini. Buat marketing secara berkala terhadap beberapa pagebook , layan kerenah pelanggan. Masukan gambar dan event, mereka akan lebih mempercayai melalui gambar. Facebook buat secara berkala contohnya 2 kali seminggu isi dengan infomasi praduan dan gambar , cuba tambahkan pengguna dalam facebook.
5.     8.  Traditional marketing
Jika kita buat marketing jenis lain , cara ini perlu terus berjalan. Cari saluran maklumat yang paling sesuai dengan kita. Face to face dengan memberi flayer info di pekan-pekan atau pasaraya. Masuk kan flayer ke dalam surat khabar
6.     9.  Perlu ada target jualan harian dan bulanan
Target jualan ini perlu disampaikan kepada semua warga dimpian supaya mereka bersama-sama faham.
7.      10. Menggunakan apa yang kita ada
Kita ada staf, minta semua bantu kita dengan memberikan maklumat akal pelanggan. Kita ada hotel, cuba fikirkan jualan paksa dengan mereka misalnya member satu pakej termasuk makan malam + penginapan.
8.      11. SMS
Saya masih percaya cara ini adalah paling berkesan dan paling cepat. Cuba dapatkan seberapa banyak number telipon pelanggan dengan promosi yang kita jalankan. Untuk mendapat maklumat pelanggan dapatkan dari praduan cabutan betuah. Kumpulkan phone number dari database yang lepas. Seingat saya kita pernah ada masa kita buat kopitiam dulu, cari semula. Jangan pula buat sekali setahun ...buatlah 2 minggu sekali dan ayat promosi perlu power.


ini pula dari blog
 zamri @ thinkerich .. memang bagus


Selepas beberapa ketika, produk anda mungkin akan mengalami tahap tepu
di mana anda mungkin boleh melihat bahawa produk anda telahpun
dipasarkan di mana-mana sahaja di Internet, atau pun di sebaliknya, di
mana produk anda tidak dapat dijual langsung kerana terdapat persaingan
yang hebat.
Dalam erti kata lain, produk anda telahpun melalui zaman kegemilangannya
dan sekarang ianya menuju ke zaman kejatuhan. Perkara ini tidak mustahil
walaupun produk anda merupakan produk yang berkualiti tinggi dan
mempunyai permintaan yang tinggi suatu masa dahulu.
Hendak dibuang daripada pasaran, terasa sayang. Hendak diteruskan jualan,
jualan pula tidak memberansangkan. Rakan JV atau affiliate anda yang
dahulunya gah mempromosikan produk anda ini sekarang tidak lagi
mempromosikannya.
Jadi, anda tentu perlukan cara baru untuk membangkitkan semula minat
orang ramai terhadap produk anda.
Disebabkan telah hampir habis strategi pemasaran dilakukan oleh anda
semasa mempromosikan produk anda tersebut, maka ianya logikal untuk
anda mencuba cara yang lain.
Di dalam contoh ini, salah satu cara yang berkesan ialah dengan
melancarkan semula produk anda tersebut.
“Pelancaran Semula” produk bukanlah perkara yang asing lagi di dalam
strategi pemasaran. Di antara cara yang dilakukan oleh peniaga ialah
dengan melakukan satu atau perkara yang berikut:

1. Menukar Label atau Penampilan Produk
Jika produk anda ialah sebuah ebook, mungkin anda akan menukarkan ebook
cover, banner atau keseluruhan laman web jualan. Menukarkan produk
digital ke produk fizikal juga adalah salah satu daripadanya.

2. Menulis Semula Surat Jualan
Walaupun produk yang dijual adalah sama tetapi cara penyampaian di dalam
surat jualan dilakukan dengan cara berlainan untuk menarik minat pasaran
yang berlainan ataupun mensasarkan lagi pasaran yang sedia ada.

3. Merombak Kembali Struktur Komisyen
Sekiranya anda mempunyai komisyen jualan affiliate, pada masa inilah
penstrukturan semula komisyen boleh dilakukan. Mungkin sebelum ini
komisyen sebanyak 30% daripada hasil jualan tidak menarik minat ramai
pemasar atau rakan niaga anda, tetapi jika anda naikkan kominsyen
sehingga 60%, besar kemungkinan ianya akan membangkitkan semula
semangat mereka untuk mempromosikan produk anda.

4. Menambah Isi Kandungan Produk
Kebanyakan pembeli akan berasa lebih gembira sekiranya isi kandungan
produk yang anda jual bertambah lebih banyak daripada produk sebelumnya.
Jika ebook yang anda jual dahulu cuma 100 mukasurat dan sekarang anda
menjualnya dengan tambahan 75 mukasurat, mereka akan berasa bahawa
anda telah menambah nilai produk tersebut walaupun apa yang anda
lakukan mungkin cuma menambah beberapa bahagian yang perlukan
penghuraian yang lebih terperinci daripada dahulu.

5. Menilai Semula Harga Produk
Memberikan lebih banyak kandungan produk anda dengan mengekalkan
harga sekarang (atau menurunkan harga) dapat juga menarik minat bakal
pembeli terdahulu yang ingin mendapatkan produk anda tetapi masih
ragu-ragu tentang harga dan kandungan produk anda. Dengan mengatasi
masalah ini, anda mungkin memenangi semula hati bakal pembeli terdahulu.
Dari sini, anda boleh lihat bahawa pelbagai cara boleh dilakukan untuk
memulakan semula proses pelancaran semula produk anda yang sedia ada
sekarang.
Proses pelancaran yang biasanya anda lakukan sebelum ini bolehlah
diaplikasikan semula seolah-olah produk yang anda akan lancarkan semula ini
adalah produk baru.
Di antaranya ialah mengadakan peraduan jualan terbanyak bagi agen jualan
anda, mencari rakan niaga yang baru, membeli iklan di laman web tertentu,
melakukan joint-venture dan proses pra-pelancaran dan sebagainya.

Selasa, 11 Jun 2013

Tupperware Online : 5 Sebab Kenapa Perlu Pilih TEAM POWER sebagai Team Perniagaan Anda

salam semua..
saya nak try berpantun sikit..


Silih setawar elok himpunkan
Hias diraga cantik adanya
Pilih TEAM POWER kami alukan
Satu KELUARGA sehati sejiwa


inilah hobi yang mendatangkan banyak impak dalam diri saya..
pantun dan sajaklah yang banyak memberi pendedahan kepada saya dalam berkeyakinan trampil dikhalayak.. dan kejayaan saya menguasi komunikasi bertitik tolak dengan pantun dan sajak..
inilah antara kejayaan saya..

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjPpRtr_WKACiGXERPOlMxXEgtcMmSVb6bEZyHeymkQ-3XDHmTyX401M0rFYrbRiyPrp6YvHRRyfE_2u0oB1KXBdEr6nQPjgwa4WIzYjCQdDyVUOxpHchgJnl8REV32YvkAIlJuZaomvUty/s1600/DSC_0312.JPG










ini antara aksi ala ala sajak dan pantun saya.. dah ala ala pakcik pakcik dah.. mengulas pantun di peringkat IPT

baiklah/..
banyak plak intro diri..
saya sebelum nak cerita kenapapilih TEAM power..
saya nak lelong misteri GIFT ini dengan harga RM65 sahaja.. harga beli RM 60 dan RM5 tu duit minyak..



kalau u olz nak beli.. ada 15 set sahaja.. dan saya betul betul rasa semak sangat kat umah item ini.. jual je la..

boleh whats app saya yer.. 012-399 39 47 Syamputra Razali





inilah 5 SEBAB kenapa harus pilih TEAM POWER sebagai TEAM Tupperware anda..

1. Komited 
Kami sangat mementingkan silaturrahim didalam team. kerjasama dan kerja kuat secara bersorangan memang sangat tak best. kita mahukan antara satu sama lain.. support motivasi dan sama sama komited untuk buat bersama sama dalam satu team dan inilah rukun damai yang menyebabkan sales TEAM POWER dah mencecah RM200 ribu pada bulan Mei 2013. Konsep komited dalam bisness memang diamalkan mestipun hampir 90% dari team power semua mempunya kerja tetap dan ada kerjaya yang tersendiri. walau bagaimanapun mereka tetap komited pergi ke unit meeting tupperware dan juga membuat promosi jualan serta party..




2. Konsep Sharing

 Kami sangat mengutamakan perkongsian strategi dan tips secara berkumpulan. kami mempunyai what apps dan inilah yang menjadikan TEAM kami special dan konsep sharing ini bukan sahaja kearah perkongsian strategi tupperware tetapi kami juga  berkongsi kisah sedih dan pilu jika berlaku kecelakaan dan musibah..  sharing juga tentang info dan berita terkini tentang apa sahaja. kami mempunyai ramalan tentang hot item jika keluar sahaja katalog.

3. Kreatif

 Kami sangat menggalakkan usaha kreatif dalam membuat marketing dan strategi. kami mengiktiraf mereka yang membuat perubahan kecil dalam team seperti mengadakan party.. recohnition, roadshow dan macam macam lagi. kreatif dalam penciptaan poster juga memberikan kami lain dari yang lain.. sesungguhnya.. kami sangat inovasi dalam perniagaan di internet.


4. Ketelusan

 Kami sangat telus dalam menyampaikan maklumat dan info.. kami tak mahu berselindung soal komisen dan diskaun.. kami telus agar apa yang kami buat seperti startegi menjadi DIRECTOR dilihat mudah dan telus. ketelusan kami terhadap cara mendapatkan komisen memberi peluang kepada semua untuk belajar dan menyertai team kami.. telus itu kejujuran dan kejujuran itu adalah rahsia kejayaan TEAM power..


5. Kasih Sayang

 Kami sangat menitikberatkan kasih sayang sesama ahli keluarga.. support dengan motivasi sesama ahli dan kami sayang antara satu sama lain. jika ada berlaku sesuatu.. kami support mereka dan sangat menganggap mereka adek beradik. kasih sayang ini dicerminkan dengan setiap bulan akan diadakan recognition untuk mereka yang capai target..




Ahad, 9 Jun 2013

Tupperware Malaysia : Kenapa perlu pilih UPLINE dalam Business Tupperware



Tupperware Malaysia Online : Kenapa perlu kenal pilih UPLINE dalam Business Tupperware

Salam sejahtera semua..
Waktu lunch ini saya spend time nak bercerita sikit sebab dan musabab.. kena perlu kita pilih UPLINE kita.
Untuk pengetahuan anda semua.. saya memasuki tahun kedua 6 bulan dalam business ini. Saya menyedari betapi pentingnya kita mempunyai UPLINE yang kita pilih sendiri. Antara sebab kena saya berkata penting.. sebab dengan ada nyer UPLINE… ada wujud perpindahan asam garam dalam business sebab dia lebih makan garam dari kita.. dan UPLINE yang macam mana yang perlu kita pilih

SEBELUM SAYA MEMBERIKAN TIPS.. eloklah saya cerita serba serbi tentang penglibatan saya dalam Tupperware. Saya mula menjinakkan diri dalam bisness ini bila mana.. sewaktu saya sedang makan didapor.. kakak saya dating dan memberikan 1 buku katalog dan cakap
“dek syam.. ko pergi bawak katalog ini kat opis.. mana tahu ada order”
Nadanya macam tak mengharap sebab dia ala ala baru masuk pun.. tapi saya ini terus membuat tindakkan yang tak sepatutnya.. terus saya membalas..
“tak nak lah.. katalog niaga niaga nie.. malu lah nak niaga.. lagi lagi barang mak cik makcik.. tak nak lah”
Bile dengar nada ala ala mengomel.. kakak saya terus ala ala down..
“suke hati ko lah dek.. akak bagi ko 1 katalog nie”
Saya pun belek belek.. ala ala tak lah ada yang menarik pun.. itu pikiran waktu tu dan memang tak penah nak beli 1 pun Tupperware ..tapi  sebab sayangkan kakak ku.. saya terus bawak dan letak je kat atas meja.. lalu pergi ke kelas..
Disebabkan tempat saya nie agak terpencil dan selalu jadi lalu lalang akak akak.. maka mereka terus tanya harga barang tu.. yang bestnyer.. mereka beli harga kat katalog tu.. memang masa tu tak tahu lah diskaun.. biler first time beli kat stokes highway petaling jaya.. tetibe je.. ada lah pulak dia bagi 20% (masa tu taka da downline lagi).. punya lah meloncat sebab dapat diskaun 20%. Banyak tu..






Dan bile dah ada banyak macam tu.. saya start berjumpa dengan seorang kakak.. dari organisasi yang lain.. di Kayangan.. iaiatu hajjah sahliah kasmani.. saya pun secara kebetulan.. anak kak lia dan menantinya.. adalah anak didik saya semasa di Kolej professional mara beranang.. oleh kerana kenal ngan anaknyer.. maka lebih mesra disanayang bertempat di aman suria..
Kak lia  lah yang banyak mengajar tentang product knowledge dan cara nak buat party sehinggakan party pertama pun dia yang bantu buat..

Tak cukup ngan itu saya dibawa oleh kakak jumpa dengan upline nya.. kak ### dan Kak ### (nama tak leh diberitahu).. bile ke stokes ampang.. berjumpa dengan 2 orang wanita yang tengah terpekik telolong di dalam bilik.. ala ala bersemangat.. lalu saya pun duduk dan cume menengok.. masa tu sibuk bercerita pasal trip.. dan yang best nyer.. semua pompuan dan dialah shireen tan yang betul betul ada kuasa dari suara dan keyakinan diri nya.. masih ingat masa tu dia bukak biznet kakak saya dan terus bertanya.. “siapa yang buat ini RM4000?”.. masa tu.. kakak saya cakap.. “ adek saya.. “ sambil tangannyer menjukkan pada saya.. dan dia seolah olah terkejut dan macam tak caya.. terus dia cakap..  balik.. “bukan un parking sales?”.. dan lantas saya menjawab.. memang saya beli.. kat PJ..
Terus dia senyap dan terus dia tukar topic.. rasanya dia tak caya kot LELAKI  boleh jual Tupperware jugak.. dan ingat lagi masa tu pun ada Lai peng.. UPLINE saya yang berada di tawau.. dan baru saya sedari.. saya under BCO tawau, sabah.. dan ingat lagik.. mereka menjerit..
“siapa mahu pergi BEIJING?”.. ambek tangan (means angkat tangan)..
Saya pun dengan rasa tak malu.. angkat je la tangan sebab teruja nak ke Beijing..
Dia cakap lagi “ u belum boleh pergi.. maybe next year trip.. ini hanya director sahaja..”
Saya pun rasa maluuuu sangat.. dan nak Tanya.. DIRECTOR tu apa?..
Banyak betul benda tak tahu.. dan jauh dari lubuk hati.. teringin nak ke Beijing..
Dan bile balik.. asyik fikiran Beijing sahaja.. lalu saya mengatur strategi dan belajar dari manual dengan sendiri.. semua sendiri.. bukan kakak tak nak ajar.. tapi dia pun ala ala macam tak berapa nak berminat + suami dia tak berapa nak support.. jadi dia ala ala tak buat..
Bile belajar sendiri.. memang payah.. tapi atas usaha membelek buku manual Tupperware.. saya rasa inilah business saya..



Bulan ke 3.. saya terus membuat sales dan mencari recruit.. sales saya dapat dalam 8000 .. sangat teruja dan paling best.. saya terus mendaftar sebagai seorang DIQ..
Dan paling tak sangka.. bulan ke 4.. saya masuk dalam business ini.. start dengan RM44 ringgit komisen.. terus melonjak ke RM664 komisen.. memang banyak betul pengaruh 4 dalam hidup saya.. anak ke 4.. komisen bulan ke 4.. mula start komisen dengan 44.. dan komisen bulan ke 4.. 664.. hehehhe   kebetulan..



Dan akhirnya pada bulan ke 5..sesuatu yang diluar jangka.. saya telah bergelar DIRECTOR..
Dengan komisen RM4000 terus dan menghasilkan 3 orang Director terus.. semuanya adalah Director lelaki.. 


Paling mengharukan… shireen memaklumkan pada saya.. saya layak ke BEIJING.. kerana bulan ini team sales saya mencecah RM 53 000… memang diluar jangkaan tetapi kenyataan..
Atas pengalaman itu.. komisen saya mencecah RM1000 bile bergelar director 3 star dan sehingga kini dan mencecah RM7000 sebulan dan Alhamdulillah.. dengan wang Tupperware , saya akan memberikan pada mak dan ayah saya duit untuk ke Mekah minggu depan.. sangat sangat seronok..

Oleh yang demikian.. saya nak share.. betapa kalau saya punya UPLINE yang guide saya.. semestinya kejayaan itu lebih tetapi syukur.. kerana taka da upline.. saya tahu pahit getir dalam memulakan perniagaan..

Yang saya teruja teruja sebab first time terus dapat RM4000 lebih.. memang diluar jangkaan sangat..  dan saya focus terus dalam Tupperware.. dan syukur.. baru baru ini saya diumumkan champion dalam % increase growth iaitu sebanyak 308%.. dimana diambil dari tahu 2012 dan 2013.. Alhamdulillah..



Jadi, saya nak share sikit tentang peri pentingnya dan saya  tak nak anda susah susah taka da hala tuju.. selalunya kalau tak kuat semangat.. pasti boleh give up.. namun.. bile ada upline.. yang baiknyer.. dia akan share apa yang boleh dan apa yang tak boleh..

Oleh yang demikian.. saya share dengan anda tentang..


TIPS memilih UPLINE Tupperware
1.  BERFIKIRAN POSITIF
Mendekati upline yang selalu berfikiran positif adalah salah satu kunci kejayaan kita.. upline senantiasa focus dan positif dalam kerje yang dia buat dan senantiasa beri semangat pada downline.. pernah tak jumpa upline yang sama sama down dan sama sama memberi alas an.. ia tak ubah seperti seorang guru yang mengajar anak muridnya merokok.. walaupun upline tak berapa perfume.. tapi upline harus mempunya sikap positif yang sangat teguh..

2.  BERANI DAN KENTAL
Upline yang berani dalam membuat keputusan adalah upline yang kita harus carik dan kita perlukan kekentalan jiwa.. kalau ada apa apa yang berlaku.. upline kena protect downline.. dan kalau downline buat silap.. upline kena berani tegur dan beri nasihat berguna.. agar tidak terlanjur melakukan kesilapan yang seterusnya..

3.  KREATIF ATUR STRATEGI
Saya melihat upline yang kreatif dalam membuat cara baru.. tak kisahlah dia buat poster ke.. dia kreatif buat party dan buat sesuatu yang menarik.. dan upline yang kreatif ini selalu membuat kejutan pada downlinenya dan downline akan  jadi seronok dan sangat bahagia.. kreatif dalam mengatur strategi juga adalah salah satu dari kreteria pemilihan upline..

4.  RAJIN DAN SMART
Siapa yang rajin memang akan Berjaya.. tetapi kalau dia rajin dan smart dalam membuat strategi.. tidak lah penat sangat nak capai kejayaan.. kena  buat kajian dan brainstorming idea.. itulah cara upline untuk bertindak.. dan upline yang pandai membahagi masa merupakan upline yang masuk dalam factor pemilihan juga kerana bijak merebut peluang dan membahagi masa.


5.  BERTANGGUNGJAWAB
Satu satu perkara adalah berbalik pada tanggungjawab.. sebagai seorang upline yang mendapat duit komisen dari downline.. saya bertanggungjawab untuk share something kepada mereka.. dan kita harus menghargai mereka juga., berikan mereka hadiah dan recognition.. dan paling penting kena telus dan bantu yang mana boleh dibantu.. jangan pulak sampai bantu letak sales beriban riban.. tanpa membiarkan dia berusaha.. jadi pikirkan lah.. tepuk dada Tanya Tupperware..






Tupperware Malaysia : Kenapa Perlu Jadi Ahli Tupperware Brands Malaysia - Leaflet Tupperware Jun 2013

salam..
petang tadi saya baru sahaja berjumpa dengan new dealer / consultant yang baru mendaftar..
saya bertanya dia..
kenapa nak jadi ahli ?
dia menjawab : saya nak dapat 25% diskaun..

dan saya pun memberi soalan lagi..

sebelum ini berapa % diskaun dapat ?

dia kata dapat 20% jer dari akak yang selalu dia order..

saya bertanya lagi..

KALAU DAPAT KOMISEN DENGAN SETIAP PEMBELIAN NAK TAK?

mestilah nak?.. ada komisen ker kalau beli?.. BETUL ker?..
terus dia menjawab dan saya sangat teruja bila mana consultant saya begitu excited bertanya..

dan saya terus membukak BUKU manual untuk pergerakkan komisen,. dan bile dia tengok komisen untuk jadi DIRECTOR..  dia terus.. "saya akan cuba jadi director !!" - dah ada 5 orang dah downline..

memang pengsan saya yang mendengar.. bile baru hari pertama berjumpa.. dengan memang semangat berkobar kobar.. ini semua bila masa dia setiap bulan membuat pembelian dengan kakak lama tu hampir 3000 setiap bulan dan akak tu langsung tak pernah bagi apa apa.. termasuk tak pernah ceritakan tentang LEVEL 1, 2 dan hostess..

bile saya menerangkannyer.. jadi jadi seronok dan nak buat business ini dengan jayanyer..\









______________________________________________________________________________

inilah antara peristiwa saya dengan seorang consultant yang begitu bersemangat..

dan harus diketahui.. faedah pertama bile jadi ahli adalah DAPAT EXTRA Diskaun.. 25% untuk semua product dalam katalog tupperware..

dan pada bulan ini.. bulan jun 2013, katalog tupperware sedang berjalan dan paling best dah kuar plak leaflet tupperware yang cukup hebat !!!

jom tengok










jadi.. saya menyeru.. jom kita jadi ahli dan pilih TEAM POWER sebagai team anda.. seluruh Malaysia telah mendaftar dibawah TEAM POWER.. dan hubungi wakil team power Tupperware diseluruh Malaysia..







Sabtu, 8 Jun 2013

Tupperware Malaysia Online : Tips Recruit New Member Tupperware daftar ahli / Membership

Salam semua..
malam nie balik dari Party Kak Sahliah di Aman suria damansara sangat seronok.. bile selepas Kursus Buat Blog sampai Pandai dengan kak ella dari melaka dengan suami..
terus dia berjaya dalam masa 1 jam..
 


http://ellanutrimetics.blogspot.com/

ini blog yang berjaya dibina.. dasyatkan .. 1 jam sahaja..

 

siri kursus buat blog sampai pandai ini.. adalah kali ke 2.. selepas kejayaan memberi kursus pada 7 orang downline saya yang juga berjaya semuanya mendaftarkan blog masing masing..


ini gambar mereka yang terlibat kursus blog siri pertama.. syabass !!


ohh sambung cerita tadi..
lepas sahaja buat blog.. saya membawa akak ella dan suami serta anak ke stokis
memang dasyat.. punya la ramai orang.. dan kak sahliah sangat hebat membuat asembly yang mana banyak info.. kebetulan mereka ada buat recognition dan mereka nie ada pelancaran product baru.. POMEGRANATE .. sangat bagus..










sampai jam 6.. kami masih setia dan ada jamuan dan pertandingan masakkan.. hebat sangat..

banyak yang dipelajari..
salah satunya.. product pomegranate  yang cukup elok untuk kesihatan lelaki.. yang lebih 30 tahun
memang dia melambatkan penuaan dan boleh menghindarkan dari gejala postat.. nanti saya cerita yer.. hehehhe

ohh kisah tentang recruit nie.. dalam pada saya dok bertandang ke party.. ada 3 msg masuk dan bertanya nak masuk ahli.. dan saya sangat sangat mengalu alukan lah.. yang best nyer.. kali ini mudah sungguh nak mintak butiran,, mungkin perjalanan saya dalam Tupperware , ALLAH dah permudahkan..

sebelum ini.. masalah ini yang saya alami bile nak recruit


5 cara atasi MASALAH ME RECRUIT new Consultant

1. Nak jelaskan kehebatan menjadi ahli
 inilah masalah yang saya rasa sangat leceh.. bile orang yang nak jadi ahli banyak bertanya.. tentang apa kelebihan nak jadi ahli. apa yang kita dapat bile jadi ahli Tupperware.. dan macam macam lagi.. tapi saya melayan mereka dengan cukup bagus dan menggunakan ayat ayat yang mengeluarkan aura yang positif.. memang akhirnya kini.. tak perlu saya nak bagi tahu apa kehebatan.. mereka terus kata nak jadi ahli.. nak nak bayar macam mana.. paling best,.. ada yang terus bayar dalam account dan terus bagi tahu.. memang mengujakan.. apakah mereka sudah explore sebelum ini dan memilih TEAM POWER sebagai team mereka.. dan saya cukup bersemangat sebab kini.. setiap hari ada sahaja orang msg nak menjadi ahli.. dan bulan lepas sahaja saya menerima lebih 45 orang jadi ahli baru under saya dan total organization lebih 120 orang.. bulan lepas dimenangi oleh Hyqal yang sangat rajin menyergah orang di kenduri kendara..
hyqal nie juru gambar kahwen,.. dan sangat expert bab me recruit..

* untuk ke tips seterusnya.. click dibawah ini... untuk ke TIPS 2 - 5..



Jumaat, 7 Jun 2013

Tupperware Challange Bulan Mei 2013

Salam..
selepas kita memecahkan rekod RM136 ribu dalam sebulan.. sales team kita.. bulan MEI merakamkan 1 lagi rekod yang sanat mengujakan.. bile mendapat RM189 ribu keseluruhan..

Sangat HEBAT LUAR BIASA.. team power mempunyai rangkaian seluruh Malaysia.
dan inilah dikatakan semangat dalam 1 team.. bile mana.. dalam setahun.. team power sudah mempunyai 28 orang DIRECTOR..

anda yang kami cari..
hubungi kami ahli keluarga TEAM POWER dan saya sendiri Syamputra Razali untuk mendapat sebagai ahli dan kami bimbing dan tunjuk jalan untuk menjadi Director..

Jom sertai kami..

ini adalah ringkasan keputusan untuk TOP 5 pada bulan Mei 2013
tahniah diucapkan..




 





Iklan Tengah

iklan atas

Iklan Bawah

🌟 LIVE TIKTOK PAKCIK TUPPERWARE — JUALAN NAK GAJI + HARGA LELOOONG + HADIAH ISTIMEWA! 🌟

  🌟 LIVE TIKTOK PAKCIK TUPPERWARE — JUALAN NAK GAJI + HARGA LELOOONG + HADIAH ISTIMEWA! 🌟 💥 BERSAMA JUARA BULAN BINTANG NEXT TOP MODEL 2...