Rabu, 6 Februari 2013

GONG XI FA CAI Tupperware Promotion : Modular Crisper E leaflet

salam semua..




inilah poster suspen saya kan...
sebelum tu
terima kasih sebab sudi click dan terus masuk ke laman blog saya..
saya perkenalkan diri.. nama saya Syamputra Razali
skima plak kan..

oklah..
pendek cerita..
pada 13 Februari ini.. marilah kita serbu stokis mana mana seluruh negara sebab masa tu ada promosi hebat

GONG XI FA CAI Tupperware Promotion : Modular Crisper E leaflet

dengan setiap pembelian RM130 dalam satu resit.. anda akan layak membeli  Modular Crisper dengan hanya RM13

memang pecah rekod.. punya lah hebat tahun baru cina.. diorang macam bagi ampaw.. mungkin nak grandkan tahun baru diorang nie la..

apa pun kena rebut peluang keemasan ini.. macam mana u olz beli mistery gift.. saya macam nak gile membelinya.. last last dapat jugak 32 set misteri gift tu.. nak jual sayang.. barang dalamnyer chantek chantek..

oklah..

inilah poster yang sebenar..




pertama kali saya dapat email ini.. saya rasa macam tak percaya.. dari haraga RM78.80.. terus jatuh diskaun RM13 sahaja.. memang berbaloi sangat kalau beli..

jadi nantikan yer.. 13 Februari 2013 dengan RM13 sahaja item ini.. rebut kestokis berdekatan..
yang tak ada keahlian lagi.. tak leh rebut.. kena daftar ahli dulu.. 

minggu saya bagi special gift siapa jadi ahli dengan TEAM POWER yer..
jadi AYUH..,
TEAM POWER dan anda yang diluar..
jom beli.. RM13 sahaja.. memang giler harga ini..
jangan lupa untuk anda yang masih tak jadi ahli..
peluang terbuka lagi.. hubungi saya
012-399 39 47 Syamputra Razali
What app pun boleh.. 24 jam tanpa henti menjawab panggilan talifon...

Selasa, 5 Februari 2013

Tips Ayat POWER untuk hulur Katalog Tupperware kepada Prospek Customer

salam semua..



http://shuttershootphotography.blogspot.com/2013/01/n-selamat-sejahtera-kepada-semua-rakyat.html


selesai mengikut hyqal menghantar album kahwin dan berjumpa prospek untuk wedding..
untuk pengetahuan hyqal nie memang dok buat bisness tupperware tapi dia buat jugak photography.. katanya.. nak carik modal nak rolling business tupperware..
Hyqal memang bijak menyusun kata - kata dan dia petah untuk buat demo masak.. tak hairanlah.. sabtu ahad dia sebuk dengan wedding dan tupperware..
strategi hyqal nie memang menarik.. ke Rumah Orang kawen.. dia takel tuan rumah dan sempat jugak buat party yang kecik di rumah mak pengantin..
mahu tak suke mak pengantin kalau dapat hamper besar dan yang paling best.. saya pernah buat party di rumah orang kawen ala ala malam berinai.. dan ramai plak orang beli tupperware dijadikan hadiah kawen..
memang peluang dan ruang..
hari ini sebab hujan.. basah kuyup plak album orang kahwen tu.. saya pun bantu hantar dia.. makk ai.. kat kampung kat dengkil satu keluarga dan kat banting juga,,,
bile dia dah closing untuk ambek gambar.. tuan rumah pun ala ala beramah mesra ngan saya yang dok kat penjuru pintu je.. ye la.. malas plak nak interupt..
jadi gentel what apps je lah sambil bergosip..

last last.. orang tu bertanya " yang abangnya ini kerje apa?.." tanya mokchik tuan rumah..
saya pun nak menjawab.. lantas dipotong oleh hyqal dan elly.. " dia nie  sifu kami .. yang ajar amek gambar".. jawab bebudak nie..
terkedu jugak.. ala ala macam besar plak pangkat aku bile dikata macam tu..
saya pun ala ala menjawab.. "ala.. dah lama dah.. dulu muda muda larat lah.. sekarang tolong sikit sikit jer.. diorang punya lagi canggih". jawab saya..
pastu makcik tu macam tak puas hati sebab ala ala bebudak nie sibuk melayan mak andam yang mulotnya tak henti bercakap.. so.. dia tak ada sapa nak ajak berbual.. kisahnya.. saya pun berbual..
makcik tu masih nak tanya kerje saya nie. tak sangat tahu.. agaknya nak jodohkan dengan anak dia ataupun dengan DIA... omg.. jangan lahhhhh\
last last.. saya jawab.. "saya sekarang NIAGA Tupperware Makcik" - nada ala ala sopan jer
pastu.. muka makcik tu yang ala ala tak ada perasaan ini.. macam tak caya .. sebab selalunya tupperware nie kan AKAK AKAK gituew..
pastu .. gatal plak mulot si hyqal.. cakap..
" dia nie dah pergi Beijing ngan KOREA dah makcik.." - celah hyqal.

Oleh kerana saya ini dan katalog .. ala ala tak dapat dipisahkan.. terus lah menghulurkannyer tanpa segan silu.. terCROSS la plak may andam dan cameraman tu berbual dengan pengantin..
masing masing senyap seketika tanpa berkata.. macam malaikat lalu..
OMG.. memang dasyat aura katalog ini.. sampai yang melihat tu terus tergamam..
"EHHH APA TU..".. mak andam tu terus mencelah.. pantang aja menengok benda baru..

disebabkan mak andam ala ala kiah kepoh tu dah berbunyi.. saya terus la.. bercakap
" hah.. untuk mak andam.. sesuai sangat Lipstik Magic tu.. warna hijau.. tapi kalau kena kat bibit.. bersinar sinar menyerlah bibir".. terus mak andam tu pandang saya dengan pandangan ala ala dia baru sahaja menerima award ratu cantik daerah banting..

" hahhhh.. inilah yang saya carik.. ".. celah mak andam...
 terus dia pun merampas katalog dari tuan rumah... .. memang dasyat mak andam yang ala ala katanya memang suke bergosip..

" nahh makcik. saya ada 1 lagi.. memang bawak extra".. ayat penyata saya..
mak cik tu pun belek belek dan menunjukkan kat mak andam tu berapa harga barang dalam katalog tu.. ala ala berbisik..

saya pun terus mengintai.. apa yang cube di bisikkan.. dan berkata
" tempat beras tu makcik memang bagus makcik.. selalu kalau nak ambik beras kat atas kan.. yang tong beras ini.. amek beras dari bawah.. seport sekali tarik.. tak ada bubut lagi makcik" kata saya dengan yakin giler..

" bagus ini kak.. dia ada penabis beras kak kat dalam.." celah mak andam pulak..

" eh .. kak.. yang tong beras ini memang tak ada penapis.. dia konsep tarik tengah... jatuh 1 pot.. kalau nak 3 pot.. tarik 3 kali.. jatuh berasnya kebawah.. memang tak tumpah kak.." saya berkata.. dalam hati tertanya.. ajaran mana plak mak andam ini belajar.. mungkin tipuware kot..

bile dah ala ala lama bebenor dia mentelaah katalog.. last last.. dia pun seperti membuat pengistiharaan...
" achik nak Tong beras ini la.. ".. kata mokchik tu.. saya bagaikan tersekima... mokchik ini.. ala ala  jer.. tapi meletopp.. BANYAKKKK DUITTTTTT...

saya pun terus.. " ohh ya mokcik.. nanti bile saya nak hantar"... saya membalas dan terfikir.. jauh plak aku nak menghantarnyer.. alang alang.. buat party best nie..

terus saya masuk jarum..
" kakk.. (tadi makcik.. bertukar kak pulak).. kalau nak hadiah percuma.. anjurkan lah party.. dapat hadiah taw.. kata saya..

"macam mana tuh?" kata makcik tu.. macam dah berminat tu..

" macam nie...  sfhiosdhflkdhfvgucd698dsy7fioewu7we40d97dx58x58ctuhcu^%7^OUyT^(*^D0YOIyoT&D%^&TIGHfFHkh) - panjang lebar plak saya nak tulis.. tapi kesudahannyer..


JENG .. JENG.. JENG..

BERJAYA>.....

mokchik nampak lebih plak berminat nak buat party dari berbincang hal album gambar kawen..

yang paling best.. sebelum kami balik.. sempat plak makcik tu bagi tahu.. esok dia nak bawak kat tempat kerje dia.. ala ala nak tunjuk kawan - kawan..

apa lagi.. melompat lah saya...
Yahhoooo...
memang tak sangka..
di kampung ala ala di banting ini.. pun dapat meng EXPLORE pasaran baru..

esok bile hantar tong beras 2 set tu.. anak dia satu .. dan mak dia satu..
nak ajak mak dia jadi ahli.. sebab tak sempat plak nak bagi tahu kalau jadi ahli dapat 25%..
mahu makcik nie.. excited kalau tahu dapat untung runcit... pastu nak cerita komisen dalam bentuk cek plak.. hehehehe

alhmdulillah... murah rezeki malam ini..

so.. moral of the story

TIPS hari ini..

1. jangan pandang rendah pada orang duduk luar dari bandar
2. mokcik mokcik pun ada akaun simpanan 
3.yakin je menghulur katalog
4. tetapkan cabaran makcik tu.. untuk dapat hadiah
5. POSITIF .. senyum dan keluarkan kata kata JUJUR dan ikhlas bila bercakap..


nak huraikan pun dah lewat sangat
esok saya ada kuliah jam 8.. nanti MERAH plak punch card..

selamat mencuba..                                            


ini gambar masa saya dok.. bertandang kat umah makcik nie..

Kampung Labohan Dagang.



cube tengok.. makcik nie.. orang tengah berbual rancak.. di mentelaah katalog tupperware


memang kusyuk giler membaca




orang dok berbual ngan mak andam (rambut menggerbang) dan pengantin ( adek perempuan sedang ketawa)... tapi mak pengantin.. buat bodoh je.. tengah layan katalog..

kesimpulannyer..

PROMOSI = RM 0 (kos)
                                                                                          

Isnin, 4 Februari 2013

Tips Strategi Mendapat Recruit New Member Tupperware lebih 100 orang sebulan

Salam..
hari ini.. kerja saya penuh dengan perjalanan..
ke pejabat post.. post barang.. dan renew insurance kete..
pastu.. saya terus ke kelas dan bawa budak budak kelas ke PERPUSTAKAAN komuniti Petaling Jaya
dan masak malam dan terus ke gelanggang badminton sehingga jam 1 pagi..
memang rasa tak cukup.. tapi ALLAH dah ciptakan 24 jam tu.. ngam ngam untuk manusia.. 6 jam tidur... 8 jam bekerja.. dan selebihnya adalah hidup berkeluarga dan bermasyarakat
bagi saya.. ada saya jumpa kawan kawan.. atau pun pelajar saya yang bercakap dengan saya..
"ENCIK dah KAYA.. belanjalah kami"..
kadang kadang kawan cakap.. " apa lagi syam.. dah masyukkkkk.. belanja la pizza"
semua nampak kejayaan dan kekayaan itu.. mereka tak nampak..
masa diorang tengah berdengkur dan makan angin dan bergembira.. saya sibuk mencangkung.. bersengkang MATA.. mencari customer dan downline baru bagi mengukuhkan oraganisasi saya....
DIORANG tak pernah tahu.. saya berpeluh peluh ulang alik hantar barang ke post yang mana untungnya berapa ringgit sahaja demi nak pastikan downline gembira dengan barang yang di order..
MEREKA tak pernah tanya.. berapa kali saya makan dan berapa JAM saya TIDUR sedangkan mereka tersenyum sambil membuta dari malam sampai ke senja..
ALih alih.. nak berkongsi NIKMAT hasil titik peluh JANTAN bersama...

saya tak marahkan mereka tapi.. mereka tak ada GIVE and TAKE..
kadang - kadang bebudak kolej nampak saya angkat kotak dalam 6-7 kotak.. mereka pandang dan buat tak nampak je.. bile saya buat jamuan.. semua datang bawak tembolok... tapi saya ikhlas.. cume sedih.. sifat menolong cikgu tu dah kurang.. tapi saya tak suke susahkan mereka sebab ini kerje saya.. kalau saya kerah mereka.. dah jadi satu kerje dan saya perlu bayar kos kerje mereka tu..

sama lah jugak kawan - kawan.. memang kadang kadang nak tempeling je sorang sorang..
semua menganggap saya KAYA dan hari hari saya RAYA.. depa tak taw.. saya bersengkang mata nak mencapai target setiap bulan..

setelah 2 TAHUN saya bekerja keras.. tanam sifat positif.. dan ALLAH bantu saya.. ketemukan downline downline yang punya aura yang positif.. tak suke meminta minta... bagi je apa yang kita sediakan.. dan saya selesa bila berada dengan mereka.. sebab aura mereka inilah.. terilhamnya TEAM POWER

dan jumlah organisasi saya dah mencecah ke 1500 orang..
ALhamdulillah.. saya sudahpun bergelar AED dalam bulan ini.. dengan kelahiran director yang ke 19 iaitu syarifah aini dan suaminya NIZAM.. inilah berkat pulang dari KOREA..

dalam tempih 2 tahun ini.. saya still kerja dan makan gaji sebagai pengajar di KOLEJ KEMAHIRAN TINGGI MARA PETALING JAYA.. dan alhamdulillah.. tahun 2012.. tahun lepas.. begitu bermakna.. kerana saya di nobatkan sebagai STAF cemerlang diperingkat MARA dengan membawa pulang RM1000 dan selalu orang kerajaan panggil APC ( Anugerah Khidmat Cemerlang).. tambah membanggakan dalam kesibukan.. saya terut memenangi ANUGERAH PENDIDIK TERBILANG di dalam kategori KKTMPJ. tahun 2012 juga menunjukkan betapa saya turut mencapai kejayaan dalam HOBI saya iaitu berpuisi dan berpantun..

anugerah PEMANTUN terbaik di festival pantun nusantara peringkat asia tenggara yang berada di BRUNEI.. telah menjulang semangat saya dalam arena pantun dan turut juga saya mendapat beberapa kemenangan didalam pertandingan puisi.. yang paling best.. Pertandingan deklamasi puisi antara kementerian.. saya bergelar JOHAN...

memeang patut pun saya BUJANG lagi.. sebab kalau ada isteri.. mesti dia sedih sebab suaminya asyik dok kehulur kehilir..

saya memang bersyukur dan rasa macam tak percaya.. saya boleh uruskan 3 perkara dalam satu masa

KERJA HAKIKI  + Tupperware + Hobi Puisi dan Pantun = 24 Jam..

jadi saya terfikir.. kalau saya buat FULL time dalam tupperware.. setiap saat dan minit saya sangat bermakna dan saya akan fokus giler giler..

untuk Tupperware pulak.. kejayaan 2012. paling bermakna saya..
1. Dapat pergi KOREA walaupun trip ini hanya untuk yang ada BCO dan AED keatas.. namun saya berjaya
2. Terpilih untuk tersenarai 30 star director ke Executif meeting di Sharaton hotel. HL..
3. Saya berjaya 25 orang yang terbaik dapat recruit lebih 50 recruit dalam cabaran recruiting.. dapat RM500 dan dapat printer FREE
4. berjaya keluar kisah saya dalam Success Story dalam majalah INSPIRA.. majalah tupperware
5. Blog saya dah berada di 1ST rank dalam google.. mengatasi web Tupperware brands dari HQ sendiri..

semua kejayaan ini adalah hasil dari susah payah downline dan director saya..
tanpa kegigihan.. mimpi tak bermakna..
 betul tak?

oklah.. mesti tak sabar - sabar anda nak tahu apakah rahsia.. saya dapat recruit dalam sebulan lebih dari 110 orang setiap bulan.. Nov 2012 ( 112 orang) , Disember (119 orang) dan Januari (115 orang).. semuanyer ada rahsia dan cara yang tersendiri. cara caranya adalah

TIPS mendapat recruit ramai :

1. JOIN kami TEAM POWER
2. Hadir ke Meeting Kami setiap Sabtu di STOKIS ampang ( call dulu untuk Booking) - 012-399 39 47
3. Lengkapkan Pendiding dan pasang Aura Positif
4. Masuk ke http://www.facebook.com/groups/tupperwaremalaysia/5. Rahsia tu lebih ke dalam What apps : 012 - 399 3947 (team power sahaja)

saya bukan tak mahu kongsi.. rahsia ini hanya TEAM saya sahaja.. harus sertai..
BERANIKAN diri.. untuk masuk ke TEAM kami.. anda yang dipinggirkan upline ke.. yang nak tukar upline ker..
anda yang kami cari !!










Ahad, 3 Februari 2013

Tupperware Malaysia Challenge : Tips Mencapai Target Jualan : TEAM POWER

Salam semua
Hari ahad yang penuh berbahagia ini.
agak best bile tido pagi pagi bangun lewat.. duduk di rumah mak bagaikan syurga sebab semuanyer ada
nak air sejuk.. kat peti sejuk umah mak.. nak minum apa pun ada tambah lagi dah penuh tupperware..
alhamdulillah.. dapat bawak mak mandi air kolam panas di batu 9.. rasa seronok bile jalan jalan ngan mak ngan adek beradik.. next jalan jalan.. nak bawak mak ayah ngan adek beradik.. makan satey kajang plak.. yummy.. mesti sedap kan..

untuk entry kali ini.. saya nak umumkan cabaran yang saya fikir akan mampu dicapai.. dan sangat boleh dicapai.. PERCAYA pada diri anda.. jadi saya nak berikan beberapa tips macam mana nak capai target jualan setiap bulan.

insyallah.. harap perkongsian ilmu ini dikongsi yer.
sebelum saya nak ke tips.. elok lah saya lancarkan cabaran bulan Februari 2013 yang mana terbahagi kepada 3 bahagian.. ahli baru, DIq dan juga director.. Semoga berjaya !!








untuk semua archiver.. hadiah akan menanti didepan umah anda buat yang berada di borneo.. dan untuk anda yang berada disemenanjung... kita boleh atur temujanji untuk berjumpa..
yakin boleh.. yess we can !!


5 Tips Mencapai Target JUALAN

1.Fokus pada item yang HOT sales
yang pertama adalah FOKUS.. inilah yang saya tekan dalam team saya.. kaji dan lihat kalau kita sebagai pembeli.. apakah barang yang kita akan beli bile bukak katalog.. dan barang tu sudah semestinya unik, baik dan banyak kegunaannyer.. dan orang lain pastinya berfikiran yang sama.. jadi.. boleh beli sikit stok barang tu sebab takut habis.. dan kalau nak kukuhkan lagi pandangan yang kata item itu paling HOT.. pergi ke kaunter.. ringankan mulot tanya adek tu.. "barang apa yang paling ramai orang beli?".. so.. adek tu akan ikhlas menjadi.. " FREEZER MATE".. contohnyer.. jadi saya pun borong lah sampai 20 set FM.. last last.. memang abis semuanyer.. tak ker untung macam tu..


2. Kenalpasti mereka yang berpotensi dalam team kita
paling penting.. kena selalu bukak biznet dan tengok siapa yang dah buat sales.. dan hubungi dia.. ucapkan tahniah ke.. dan berikan satu semangat dan cabaran untuk dia recruit dan ajar dia macam mana dapat komisen . nanti mata dia akan terbuka dan dia akan serius dalam bisness ini.. yang paling penting paksa dia secara lembut. contohnya.. buat lah promosi kat fb.. dan ajar dia.. ini tidak.. kadang - kadang.. leader kita akan suruh kita buat sales tanpa ajar caranyer.. kalau boleh kita jangan macam tu.. tunjukkan jalan kalau kita berjaya tu..


3. Buat cabaran sendiri
cabaran banyak bentuk.. cabaran diri sendiri.. cabaran team kita.. dan cabaran individu,, semua adalah bergantung pada kemampuan,, jangan lah obses sampai nak capai 100 recruit atau sales 1 juta sebulan sedangkan baru masuk.. jadi.. cabaran perlu bersesuaian dan cabaran ini buat kita akan ada target dan sasaran dan paling best .. capai target dan dapat hadiah.. walaupun hadiah bukannyer dapat emas perak intan permata.. tapi ia bermakna dalam hidup dan bisness kita


4. Follow up downline dan hargai mereka
perkara yang paling remeh adalah nak follow up.. tapi perkara inilah yang buat downline kita bangun.. tak salah kalau sekali sekali.. masuk dalam fb dia dan ucapkan kata kata semangat.. dan adakala tanya soalan bukan berkaitan bisness.. contohnya.. anak sihat?.. pergi mana hujung minggu?.. jadi.. ia nampak lebih akrab.. dan hargai lah mereka.. dengan setiap apa yang mereka buat.. tapi jangan la plak.. kalau dia dah kita follow up sampai 100 kali... dia pun macam tak nak... jangan buang dia.. cuma KIV sahaja.. mana tahu dia terbuka hati.. sebab orang macam macam masalahnyer.. kita anggap dia sedang dalam tempoh bertenang..


5. Target sasaran pembeli
yang terakhir tapi paling penting.. kita harus target sasaran pembeli.. kita jual botol susu satu set.,. apakah kita akan tanya baby itu atau budak sekolah.. "dek beli nie dek?" sah sah lah kita tanya emaknya.. jadi.. approch maknyer tentang kehebatan product tupperware yang memang ternyata hebat dan luas biasa.. bile dia nampak kehebatan.. baru mereka akan beli dan masa tu.. kuasa MOUTH to MOUTH akan berjalan dan kita akan dikenali sebab kejujuran kita dan keberkesanan product yang dijual iaitu TUPPERWARE..


Jadi.. itulah sedikit sebanyak tips yang saya nak kongsikan.. selamat meniaga..
heppy selling !!




kalau anda masih tak puas.
saya ada buat sedikit kajian kat dalam blog blog yang saya jumpa.. bagus jugak cadangannyer..

ini dari blog palatestore


Motivasi untuk capai target jualan
Menetapkan satu target tertentu untuk perniagaan suatu kemestian untuk satu tugasan yang bermotivasi dapat diwujudkan dalam kerja perniagaan kita.

Tanpanya kita tidak mempunyai motivasi dalam perniagaan. Kita boleh menetapkan target pencapaian perniagaan kita sendiri misalnya nak capai pendapatan RM5,000 sebulan. Kita akan merancang untuk capai matlamat RM5,000 sebulan.
Walaupun pada di peringkat awalnya kita rasakan ia mungkin sukar dicapai tetapi kita mesti ada satu perancangan yang hebat dengan menggunakan segala ilmu promosi hebat yang kita pelajari dari e-buku, buku, seminar dan bengkel yang pernah kita sertai.
Kita mesti bertindak sekarang dan sentiasa mengubah strategi perniagaan terutama perniagaan online untuk mencapai target pendapatan kita itu.
Motivasi yang saya mahu sampaikan di sini ialah kita jangan 'give-up' apabila target yang kita ingin capai berlum berjaya dicapai. Kita perlu berusaha bukan dengan membuta tuli tetapi sentiasa mengkaji strategi pakar-pakar perniagaan bagaimana mereka mencapai kejayaan memperolehi pendapatan lumayan di internet.
Sekarang persaingan perniagaan di internet semakin sengit sebut sahaja apa barang yang ada di pasaran semua terjual di internet dari barang yang bertepatan dengan undang-undang sehingga barang yang melanggar undang-undang.
Untuk mengatasi masalah ini anda dinasihatkan supaya sentiasa mencari barang baru di internet (barang fizikal) jika anda menjual barang fizikal. Jika anda menjual produk digital, anda perlu mencari idea untuk menjual produk digital baru dalam niche yang anda mempunyai kepakaran. Begitu juga dengan produk perkhidmatan yang anda menjualnya di internet.
Saya mendapat nasihat ini dari seorang pakar jualan lelongan di internet sesuai dengan persaingan perniagaan yang semakin sengit di internet sekarang. kedua, anda perlu juga mengkaji harga jualan sesuatu barang fizikal di internet.
Tentu sekali kita mahukan harga yang menasabah dengan khidmat kita dan agak murah (jika boleh) dari barangan yang dijual di pasaran.
Diharapkan dengan cara ini kita mencapai target pendapatan yang kita kehendaki. Jika masih belum berjaya berusahalah dengan gigih dengan mengkaji cara pemasaran baru di internet. Tidak pernah rugi orang yang mengkaji dan tidak pernah rugi orang yang berusaha membuat kebaikan.



yang ini pula dari blog : ben abadi



 Kiat Pemasaran – Tips Praktis Melakukan Gerilya Marketing
 pemasaran selalu membuat pengusaha bingung dan frustrasi karena  sering kiat pemasaran yang dilakukan cenderung menghamburkan banyak uang dan tingkat keberhasilannya pun rendah, terlebih di tengah pasar yang jenuh dan kompetisi yang ketat. Begitu banyak biaya promosi dan marketing yang sudah dikeluarkan tetap begitu sulit mendapatkan pelanggan yang ‘profitable’. Sering yang terjadi perang harga dan harus jual rugi demi mendapatkan ‘sales’.
Kiat pemasaran apa yang ‘low cost dan high impact’? Di dalam module ‘magnetic marketing’ yang kita ajarkan ada strategi Gerilya Marketing yang terbukti berhasil memasarkan produk/jasa apa pun dan dimana pun. Apa ciri-ciri dari marketing gerilya tersebut itu? Yang pertaman tentu ‘low cost’ dan yang ke dua mempunyai unsur inovasi yang kompetitor anda tidak pernah membayangkannya.
Di Jepang, vending machine ingin mengimplementasikan rahasia ini dengan membayar anda, bahkan anda tidak perlu memasukkan uang ke dalam mesin untuk mendapatkan makanan dan minuman. Asal anda berdiri di depan mesin itu dengan mendengarkan 60 Detik komersil.
Rahasia dalam memasarkan adalah menciptakan ‘ATTENTION’ kepada pangsa pasar anda. Alasan kenapa ini rahasia terbesar dalam melakukan pemasaran adalah pasar mengidap penyakit ‘ATTENTION DEFICIT DISORDER’. Artinya, semakin sulit untuk mendapatkan ‘ATTENTION’ atau perhatian dari pelanggan anda. Mendapatkan perhatian adalah hal yang sangat sulit di jaman sekarang karena diakibatkan oleh 3000 an pesan komersil yang kita dengar setiap hari sehingga anda menjadi ‘immune’ atau kebal terhadap pesan-pesan promosi yang ada. Apakah anda sulit mendapatkan ‘perhatian’ dari pelanggan anda?
Strategi pemasaran yang effektif akan memberikan anda ‘profit’ dan untuk bisa melakukan ini, setidaknya ada 5 kiat dalam memasarkan:
  1. Memilih ceruk pasar yang tepat dan memberikan ‘profit’
  1. Melakukan ‘positioning’ yang kuat sehingga unik di pasar. Contoh: Klien saya yang bergerak di bagian manufacture memposisikan sebagai perusahaan yang menggaransi presisi pekerjaan.
  1. Desain produk- Menerapkan ‘law of attraction’ sehingga konsumen rela antre membeli seperti produk-produk Apple, toyota.
  1. Melakukan iklan yang ‘low cost dan high impact’- headline yang provokatif dan mudah dimengerti.
  1. Distribusi yang mudah dijangkau oleh konsumen anda- contoh kripik dari bandung berjualan melalui mobil yang selalu mobile untuk menjangkau konsumen.
Kiat pemasaran yang menghancurkan kompetitior anda harus unik dan inovatif. Jika anda melakukan strategi seperti kompetitor anda maka pasar tidak bisa membedakan antara anda dan mereka, maka sering hargalah yang menjadi kendala dalam membuat keputusan untuk membeli produk/service anda.



yang ini pulak.. idea dari ali busro
Cara Mencapai Target Penjualan - 10 Cara Jitu -

Sering kali kita sebagai sales person atau tenaga penjual merasa letih, tidak bersemangat, jenuh dan bosan. Biasanya hal itu timbul di akibatkan kita sedang berada di bawah tekanan target penjualan. Target penjualan akan menjadi sebuah pressure atau tekanan ketika kita belum mencapainya .

Sebelum kita masuk kedalam area tersebut maka sebaiknya kita mencegahnya. Pertanyaan nya adalah Bagaimana mencegahnya?
Yang pasti ketika kita sebagai sales person berjualan dengan over target atau diatas rata rata target yang telah di tentukan maka otomatis sebuah pressure akan menjadi plessure .

Berikut ini, Secangkir kopi ala ali busro special sales edition akan berbagi kiat-kiat sukses mengejar Target penjualan, diantaranya adalah:

1. Gerak Cepat ( Speed )
Persaingan globalisasi menuntut kita untuk lari kencang. Kita harus membiasakan diri untuk gerak cepat. Saat ini perkembangan teknologi, globalisasi, dan internet, laju perubahan pun semakin cepat dari yang pernah dibayangkan. Oleh Karena itu, Sebaiknya kita harus bisa mengantisipasinya dan bisa selalu cepat dan tepat.


2. Buat perencanaan dan tujuan yang jelas
Dalam melangkah, kita harus mengetahui apa dan bagaimana rencana serta tujuan kita. Mau seberapa besar omset atau poin yang mau kita kejar. Tuliskan cara dan rencana untuk meraihnya.


4. Berkompetisi
Persaingan tidak lepas dengan kata kompetisi. Kompetisi akan menjadi sebuah pemicu atau sebuah dorongan kita sebagai seorang sales person untuk bergerak dan melangkah.


5. Kreatif dan Inovasi
Seorang sales person harus memiliki banyak cara dan  selalu mencoba ide-ide baru tentang cara bagaimana menembus pasar yang di tujunya. Kreatifitas sangat dibutuhkan sebagai diferensiasi bagaimana posisi kita dengan kompetitor kita. Dorongan kompetisi itulah yang menyebabkan kita untuk selalu inovasi dan kreatif terhadap perbaikan perbaikan cara kita berjualan.

6. fleksibel dan adaptif
Di tengah kompetisi dan persaingan, kita di tuntut untuk flexibel dan mudah adaptasi. Kita harus pintar dalam melihat peta kemampuan diri kita sendiri, orang lain atau kompetitor. Apabila cara cara kita di anggap sudah tidak effective lagi maka tidak ada salahnya meniru cara kompetitor kita yang sudah terbukti hasilnya.


7. Bekerja sama.
Apabila di rasa kita sudah tidak bisa lagi bekerja sendiri maka tidak ada salahnya kita bergabung / melibatkan dengan pihak pihak lain yang di rasa bisa membantu kita menemukan calon konsumen kita tersebut.

8. Jangan terlalu cepat puas.
Kebanyakan seorang sales person ketika sudah closing atau deal maka mereka cepat puas. Padahal Resiko dari seorang sales person adalah tidak akan pernah lepas dari yang namanya target. Maka ketika closing langkah selanjutnya lupakan, cari yang baru. Karena selalu kita tanamkan bahwa ada sebuah kenyataan dan menggairahkan yaitu ketika kita berhasil menciptakan dan menemukan pasar / konsumen yang baru.

9. Fokus
Sebagian besar, sales person selalu membayangkan berada di posisi sebagai konsumennya bagaikan melihat rumput tetangga yang tampak lebih hijau. Hal tersebut menyebabkan sales person tidak fokus di bidang penjualan atau setengah setengah menjalani profesi tersebut. Ketika kita fokus dan terus belajar serta konsisiten dalam menjalani profesi apapun maka  Hasilnya pun akan maksimal. Itulah yang sering di sebut sebagai profesional


10. Disiplin dan Terus Belajar
Hampir Semua ilmu penjualan bisa di raih, bisa di cari oleh sales person baik secara teori maupun pengalaman di lapangan. Permasalahannya seorang sales person sebenarnya sudah mengerti kemana tujuan yang ingin di capai . Namun kebanyakan dari sales person tidak displin menjalaninya, serta sering kali tidak mau belajar dari pengalaman. Inilah kemampuan yang harus dimiliki seorang sales person dalam Dunia Penjualan yang berubah dengan cepat dan kompetitif yaitu DISIPLIN dan TERUS BELAJAR.


Kini saatnya kita mulai melangkah dan gerak cepat.. 

Sabtu, 2 Februari 2013

Tahniah Fa a.k.a Qaisara Aishah dengan kelahiran Blog Tupperware Terhangat

salam..
setelah duduk di OLD town meminjam line internyer dengan PERCUMA.. maka siaplah Blog Qaisara yang diramalkan meletop kerana pemilihan tajuk blog yang sangat chantek..

http://tupperwaremalaysiakini.blogspot.com

cube anda click sekali.. terima kaseh

oklah cerita sikit tentang fa nie..
dia merupakan



nanti sambung..

Tupperware Malaysia : Kecoh Rebut Tupperware di Ceramah PM

salam
bile menggodeh godeh (melihat) atau explora kat google.. terjumpalah satu berita tentang tupperware.
yang lucunya..
orang sanggup bersesak dan berpijak pijak.. nak merebut tupperware yang diberikan PERCUMA..
bayangkan kalau tupperware yang diberikan tu.. yang RM 2 sebijik.. mesti orang tak heran..
ini.. orang bagi eco botol yang berharga RM15.. mahu tak nyer orang sanggup berrebut.. jom ikuti kisah sebenar melalui berita dibawah dari Malaysia Kini.


Kekecohan rebut Tupperware di ceramah PM

 
Kekecohan berlaku di stadium tertutup MBKS malam tadi selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razal meninggalkan tapak perhimpunan ceramahnya kerana hadirin berebut cuba mendapatkan ‘ole-ole’ yang dibawanya - iaitu bekas makanan dan minuman berjenama Tupperware.

najib rally kuching 100411Ketika 2,000 orang beredar dari stadium itu, ratusan lagi mengerumuni pintu masuk untuk merebut bag ‘ole-ole’ yang diberikan secara percuma itu.

Bag itu mengandungi poster Najib dan sama ada sebuah bekas makanan atau minuman daripada jenama terkenal Tupperware.

Apabila keadaan menjadi tidak terkawal, beberapa pekerja terpakasa memindahkan kotak-kotak barangan itu daripada pintu masuk.
Jatuh tergolek

Sebaik sahaja kotak yang dibawa mencecah lantai, puluhan orang lagi akan menyerbu ke arah tersebut. Kebanyakan mereka adalah golongan berusia dan kanak-kanak yang terus mengoyakkan kotak itu dan merampas ‘ole-ole’ yang ada.

najib rally kuching 100411 tumblersDalam kekecohan itu, ramai yang jatuh. Seorang wanita tua dilihat tergolek di lantai tetapi terus berpegang erat kepada bag yang berjaya diambilnya itu.

Wartawan dan anggota polis yang berada di lokasi tercenggang melihat kejadian yang tidak disangkakan dan ada yang menasihatkan orang ramai supaya bersabar menunggu giliran mendapat hadiah daripada BN itu.
Seorang hadirin memberitahu Malaysiakini bahawa beliau datang apabila terbaca di akhbar mengenai program anjuran BN yang menjemput semua penduduk sekitar Kuching.

“Ada makanan dan hadiah percuma. Sesiapa pun akan datang,” kata lelaki pertengahan umur yang tidak mahu namanya disiarkan.

Ditanya sama ada beliau datang untuk menyokong perdana menteri dan BN, lelaki itu berkata dia hadir untuk melihat wajah Najib secara dekat.

najib rally kuching 100411 foodSeorang wanita tua pula berkata, beliau dan penghuni sebuah rumah pangsa dibawa dengan bas dari Jalan Ban Hock. Katanya, akibat kekecohan itu, dia gagal mendapat bag ‘ole-ole’ BN itu.

Sebelum majlis bermula, semua hadirin diberikan sehelai kemeja T 1Malaysia dan diminta  menyarungkannya ketika itu juga. Hadirin juga diberikan burger dan air minuman botol.




kesimpulannyer.. hargailah tupperware anda,,
untuk anda yang berminat nak jadi ahli dan nak buat busines.. boleh call saya atau team power

012-399 3947 Syamputra Razali

Jumaat, 1 Februari 2013

Tupperware Malaysia : Demo Water Filter di You Tube

Salam..
apa khabar penggemar dan pelawat blog saya.. terima kaseh bebanyak diatas anda yang sudi baca kisah saya dalam business ini.. Tak lah syok sendiri je saya menulis..
ada jugak yang sudi baca..

ohh ya.. setelah 2 tahun Nano Water Filter dikeluarkan dan di launching..
baru kita saya berasa yakin nak membeli nano water filter..
saya dah ada beli satu water FILTER CAP (xxx)/.. saya beli RM500 je.. harga asal RM2500
punyalah murah.. tapi bile nak pasang mkk aiii
besar giler penapisnya..
jadi.. rasa susah plak nak ganti sampai 6 caterage.. pastu tak ada space nak letak
sebab dapor saya kecik je,.
jadi kesahnya terpaksalah saya bertangguh dulu dan minum air paip..
bile minum air paip yang dimasak.. tekak jadi sakit dan rasa tak sihat
bile g jumpa doktor.. doktor kata dari punca makanan atau minuman..
terus saya kumpul duit dan terus beli,
alhamdulillah.. tak ada lagi spend hampir 10 ringgit sehari nak beli air mineral 1 botol besar..
kini lebih economic dan jimat dengan Nano nature water filter
air pun sedap dan saya semakin sihat..




bentuknya sangat comel dan sangat efektive..

meh tengok demo saya di you tube
ada 3 siri..

bahagian 1 : baca dulu,..


bahagian 2 : buka dan selongkar



bahagian 3 : berjaya

untuk mereka yang masih tak ada water filter.. saranan saya.. jom dapatkan air bersih yang berkualiti..

Water Filter memang banyak sangat jenama nyer.. tapi paling best yang saya penah pakai adalah.. dari Tupperware.. mula mula memang rasa macam tak yakin sebab bentuk yang kecik dan rasa dalam hati.. betul ker nie.. macam tak leh tapis.. tapi bile dah minum airnyer.. memang rasa lain dan semakin sihat badan saya.. sebab water filter ini mengandungi nutrien yang ditambah dari air yang ditapis..
kalau air tu tak diletak nutrien.. maka air tu jadi air suling yang kosong.. bahaya air kosong.. macam air batry plak saya minum nanti..
 jadi.. saya beli jugak Water filter ini setelah SETAHUN saya servey dan kumpul keyakinan..
dasyat tak?.. memang berbaloi sangat..

ini artikel saya ambil dari blog  tupperware yang lain.. mohon izin yer untuk share

11 sebab kenapa perlu Pilih 
Nano Filter Tupperware;

1- Teknologi nano-Ceram yang DIPATENKAN berkesan untuk menyingkirkan sehingga 99.99% virus dan 99.9999% bakteria.

2- Penapis Blok Karbon teraktif yang berketumpatan tinggi dalam menyingkirkan 158 bahan tercemar dalam air.

3- Sistem penapis air yang mencatatkan kadar aliran tertinggi di pasaran.

4- Mineral dalam air dikekalkan.

5- Air yang diperkayakan dengan 19 jenis mineral dan dialkali untuk kesihatan yang optimum.

6- Dengan nilai hanya RM0.11 setiap liter (serendah RM559.50 for 5000L), anda dapat memastikan air yang bersih dan padat dengan mineral untuk keluarga.

7- Tidak perlukan elektrik.

8- Bentuk penapisan yg kompak dan sempurna

9- Maintenance-free. Tanpa pembersihan berkala.

10- komponen penapis telah diuji dan disahkan oleh NSF dan WQA.

11- Boleh dibawa kemana-mana termasuk nak pergi cuti-cuti Malaysia 



Iklan Tengah

iklan atas

Iklan Bawah

🌟 LIVE TIKTOK PAKCIK TUPPERWARE — JUALAN NAK GAJI + HARGA LELOOONG + HADIAH ISTIMEWA! 🌟

  🌟 LIVE TIKTOK PAKCIK TUPPERWARE — JUALAN NAK GAJI + HARGA LELOOONG + HADIAH ISTIMEWA! 🌟 💥 BERSAMA JUARA BULAN BINTANG NEXT TOP MODEL 2...