Ahad, 11 Disember 2011

TIPS : Rahsia dan cara pujuk orang jadi AHLI dengan MUDAH !!

salam dan selamat menjadi HEBAT semua..
pastinya anda semua tak sabar nak tahu apa kah rahsia saya mendapat sebegitu ramai recruit setiap hari..
walaupun sekarang nak kena pakai IC dan macam macam.. itu bukan halangan..
itu peraturan yang baik..
memang best dan bagus sebenarnyer tindakkan HQ..

ok.. berbalik pada TIPS yang saya nak kongsikan..
bagaimana setiap hari saya boleh dapat seorang sehari.. 30 orang sebulan daftar..
tanpa buat roadshow.. hanya di dalam facebook dan kat luar..

belajar dari pengalaman.. memang harus saya kongsikan..
namun begitu.. tak bolehlah saya cerita kat sini.. BAHAYA.. macam macam orang perhatikan saya..
maklumlah.. orang yang busuk hati dan iri hati memang ramai
mereka ini memang makan daging saudara sendiri..
dasyat..
walaupun begitu.. ada jugak yang baik hati dan sudi berkongsi pengalamannyer..

oleh yang demikian.. sila dapatkan TIPS dengan menghantar email kepada saya di noorhisyamrazali@yahoo.com

Isnin, 5 Disember 2011

3 TIPS menghadapi Pembeli yang SUKA tawar Tahap RM 1 satu barang

salam..
apa khabar semua.
malam nie terpanggil nak tulis tips yang melalui pengalaman saya berniaga di facebbok
memang luas pasarannnyer.. tapi luas jugak kesabaran
macam macam pelanggan saya jumpa
ada yang baik dan ada jugak yang PHD.. report sana report sini..
itu adat berniaga !!
persaingan tikam dan bunuh bisness orang lain..
tapi saya tidak begitu..
tak ada niat langsung nak jatuhkan orang lain..
itulah rahsia ALLAH bagi rezeki sampai sekarang


oh ya.. tentang Tips hari ini..


bagaimana nak hadapi pembeli yang tawar tak ingat dunianyer..
inilah dia..


3 TIPS menghadapi Pembeli yang SUKA tawar Tahap RM 1 satu barang


1. Bahasakan balik pembeli tu
bak kata orang.. pelanggan adalah raja..
tapi kalau dia tawar sampai tahao RM 1.. memang melampau.. dan jangan jaga hati dia dah..
dia nak bunuh jiwa kita.. dan buat naik angin
jadi relaxx.. cakap sahaja macam nie..
" saya tak jual  barang nie.. saya bagi FREE je kat orang"
kalau dia tak faham..
bahasakan macam nie plak..
"saya jual kat HANJING pun RM 2.. takkan saya nak jual kat awak yang RM 1"
memang akan menimbulkan pergaduhan.. tapi dia kena ingat.. yang dia kurang ajor tawar sampai tak munasabar tu.. harga 300.. dia nak seringgih.. memang nak kena pelempang kan..
heheheh


2. Jauhkan diri sahaja
cara paling terhormat adalah kata " dah abis lah saya jual." saya jual 2 kali ganda harga yang puan nak
tetap orang nak beli..
pastu cakap la plak.. saya siap dapat hadiah lagi dari customer..
mesti bernanah telinga dia dengar.. heheheh


3. Cakap baik baik
paling mulia.. cakap je.. harga saya beli pun RM 5o.. takkan saya nak jual RM 1..
tak boleh lah macam nie puan.. kesian kat saya..
mungkin dia kesian.. atau mungkin hati dia batu.. ada juga pengalaman saya..
mula mule dia tawar tak ingat dunia.. sampai nak nangis..
tetibe esoknyer.. dia nak jual barang dia plak..
memang apa lagi.. saya bagi cukup cukup dia.. tawar sampai seposen punyer.. heheheh
bagus tak?


itulah tipps yang agak kasar tapi boleh dipraktikkan..
percayalah.. niaga nie tak leh lurus dan baik sangat mulor kita.. kekadang kena tegas dan yakin..


jumpa lagik..


http://tupperwarebrandsmalaysia.blogspot.com/

 ini kenangan dinner carnival tupperware.. hehehe

Ahad, 27 November 2011

Aku Sudah BUKTIKAN.. Bersama Tupperware !!

salam..
sebenarnyer 1 disember nie genap setahun saya menceburkan diri dalam arena Tupperware Ingat lagik First Time dulu.. kakak saya "kak mira" - hlurkan katalog tupperware dan dia suruh amek order kat opis mula mula rasa malu sangat yer lah.. TUPPERWARE.. ada ker orang nak beli?.. macam macam benda yang negatif.. tapi saya pun cube je la.. bile dah bawah 1 katalog tu.. berduyun orang nak order.. rupanya kat opis dah ada 2 orang ahli yang niaga.. tapi pelik.. kenapa orang beli kat AKU?.. hmm aneh kan..  bile diselak selak mata fikir.. cewahhh ayat sastera.. baru aku perasam CUSTOMER nak beli Barang tengok penjual.. kalau kita tak berkira.. macam seposen dua.. memang mereka suka.. layanan kita pun kena sangat sangat best.. puji dan memuji dan rasa teruja bile jual..  sekarang dah hampir setahun.. paling best saya dapat jualan 65 ribu team sales.. saya dah ada lebih 300 downline.. dan rasa seronok bile setiap bulan dapat lebih 2 ribu komisyen dari Tupperware  memang saya percaya.. dengan TUPPERWARE.. dapat mengubah hidup saya.. saya dah tak ada hutang kad kreadit.. saya senang nak beli baju dan senang nak beli makan.. tak payah nak tengok tanda harga atau tanya " berapa harga?" sekarang saya akan bina rangkaian saya dan target dapat downline 1000 untuk tahun kedua.. saya memang tak mudah putus asa.. dan cuba jaga downline dengan jayanya..  oh ya.. ANDA dah jadi ahli?

5 STAR Hotel JW MARIOT - Incentive Trip Tupperware MEDAN - Indonesia

salam..
memang teruja bile masuk sahaja ke hotel 5 bintang..
beg dan barang kita ada terus kat depan katil dan kat atas katil ada Tupperware sebagai hadiah
memang teruju giler!!!












meh tengok gambar nyer..

Promosi POST PERCUMA

salam.. buat tuan - tuan dan puan puan..
sempena maal hijrah..
saya nak buat kempen.. post percuma.. siapa nak ?
beli apa apa item dan dapat post penghantarn percuma..
harus anda suke kan..
jangan lepaskan peluang ini..

jom.. ke facebook saya

AG-Syamputra Razali Tupperware

 

 

Selasa, 15 November 2011

Jemputan Melihat Produk Baru Tupperware untuk Katalog Bulan Nov - Dis 2011

Salam tuan & Puan
saya nak mempersembahkan katalog baru dengan wajah baru
KINI
Tupperware sangat dinamik dengan produk yang sangat hebat dan sangat menarik
JOM tengok..

kalau nak order..
boleh call atau sms saya yer
012- 399 39 47

untuk mereka yang nak jadi ahli..
20% diskaun akan diberikan pada anda..

JOm jadi ahli..
















Khamis, 3 November 2011

TIPS menghadapi Customer BerKARENAH !!

salam..
malam ini saya nak beri dan kongsi sikit tips yang mungkin terjadi apada anda..
ye lah.. siapa yang dapat menyangkal.. customer is always right..
namun begitu.. sebagai peniaga.. kita harus tak leh bagi muka jugak kat customer yang banyak songeh..
inilah dikatakan cabaran..
jenis jenisnyer ialah..

1. NAK BARANG DULU< BAYAR LIAT..
jenis customer ini memang nak gigit.. masa nak barang.. berjanji tak ingat dunia..
last last.. bile dah dapat barang.. diam dan buat harta.. oleh yang demikian.. kita jangan malu malu sergah dan cakap..
nak tambah order?.. at least dia akan terasa.. dan jangan buat apa apa perhubungan lagi.. dah terkena udah STOP.. marah betul.. kan.. yer lah.. hutan sendiri buat buat lupa..

2. NAK gift mahal mahal
inilah dikatakan kesabaran.. belinya RM 10 hinggit je barang.. nak gift sampai 50 ringgit.. kenkdang.. pembeli ini tak rasional jugak.. dia akan cakap " encik Syam dah KAYA !!".. nak suruh kita derma kat dia.. dia ingat kita dan dia adek beradik.. adek beradik pun aku pikir 2 kali.. hehehehe beremosi kan sikit.. orang macam ini.. biarlah kita tak jual kat dia.. bikin masalah.. sebab dia akan dok mintak dan mintak..

3.NAK murah semurah seposen
ada juga mahkluk yang macam ini.. bila kita dah jual.. dia mintak harga barang tu seposen.. nak je hempok tupperware kat kepala dia.. tapi mengenangkan cari nafkah.. terpaksa jawab " kak.. saya niaga kak..."  diorang sesuka hati jer nak letak harga yang bawah 25%.. jadi orang seperti ini kalau kita tak niaga pun tak rugi.. tak sakit jiwa..

so, tips kali ini berbaur emosi sebab terjumpa customer macam nie..
aku memang malas nak berunding ngan mahkluk macam nie.. memang kena sabar tapi.. kesabaran ada batasan nyer.
RAMAI lagi customer yang baik - baik dan memahami.. fokus kat mereka..
jangan buang masa pada customer yang seperti ini..
itu cadangan saya.. kalau anda boleh sabar.. lagik bagus..

nanti jumpa lagi yer..

barang outdoor cooler tu.. saya juual harga dabooommbbb.. boleh sms saya kalau nak tanya harganyer
012- 399 39 47 syamputra razali

Iklan Tengah

iklan atas

Iklan Bawah

🌟 LIVE TIKTOK PAKCIK TUPPERWARE — JUALAN NAK GAJI + HARGA LELOOONG + HADIAH ISTIMEWA! 🌟

  🌟 LIVE TIKTOK PAKCIK TUPPERWARE — JUALAN NAK GAJI + HARGA LELOOONG + HADIAH ISTIMEWA! 🌟 💥 BERSAMA JUARA BULAN BINTANG NEXT TOP MODEL 2...