Jom Click Iklan Ini. TQ

Nuffnang

Tawaran Hebat

Tawaran Hebat
Pertama DI Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Saturday, November 1, 2014

Kisah Lembu Moo dan Tupperware

Salam semua..
Hari ini terpanggil nak membebel sedikit memandangkan riuh sana sini tentang tupperware base line moo..

Kekadang kelakar sungguh dengat dan melihat sendiri orang mengeluh dan mengadu domba distokis dan marah marah..

Ada juga yang kutuk jerung kaut la.. bco pilih kasih la.. HQ salah la.. semua ditudingnya.. sebenarnya.. diri sendiri yang salah..

Sebab nya..

1. Pertama..Bukannyer tupperware moo je yang ada dlm katalog.. banyak giler barang.. ada OT.. RD .. dan macam macam.. yang giler sangat barang tu sebab katanya chantek tu.. apa lah sangat. Anda sebenar terperangkap dengan diri sendiri.. suke bergosip.. anggapkan sahaja barang tu tak ada dalam katalog.. dan nampak sangat anda noe penjual tupperware dan bukan pembina rangkain.. patutlah berpuluh tahu tal rank up.. sebab sibuk marah orang.. memang aura positif.. honestly.. memang saya nak maki je orang yang marah budak stokis kat kaunter.. apa lah dosa diorang.. kita yang kena atur strategi..

2. Kedua.. saya nak tegur.. mulut mulot puaka.. yang cakap saya jerung dan bah semua stok.. soal nyer.. adakah saya asal asal.masuk tupperware terus ED.. mesti jadi bilis dulu.. itu pun u olz nak bising.. saya dapat stok bukan dari upline saya.. tapi dari bco yang ada.. cakap la baik2.. dengan budi bahasa.. ini datang macam puntianak muka bengis.. confirm lah orang tak suke.. bisness ini meskipun kita banyak modal.. orang tak suke kalau sikap kita macam tak sopan. A.k.a macam tal ada budi bahasa.. jadi.. tengok balik dalam diri.. kena anda tak leh jadi jerung.. sebab anda nak jadi bilis seumur hidup..

3. Ketiga saya nak bagitahu.. ini adalah satu peluang utk kita.. dan dikala ini.. musuh pesaing yang nak kita jatuh akan api apikan kita.. kata kita macam.macam.. sehingga kita GIVE UP nak niaga. Pahadal hal kecik je.. secara jujur.. saya langsung tak terusik emosi sebab saya yakin.. saua bulan tak leh hidup ngan moo.. dan saya nampak ramai yang kecewa dan tak nak niaga.. di sebenarnya BODOH.. sebab orang yang hasut dia.. akan suka sebab kurangnya pesaing salam tupperware.. orang inilah syaitan.. sebab menyebarkan aura negetif..  dan yang lemah akan terus menimbuskan diri dia.. bile dia tak berjaya.. dia akan merungut " stok tak ada".. itu ini.. dan saya langsung yak heran kalau x ada stok. Bagi saya.. banyak.lagi nak di promote.. inilah keadaan kita nak berfikiran positif dan kita kawal.emosi.. dan saya nak tanya.. kalau umah kita tak ada beras.. penghasut tu ada bagi secupal ker.. dia akan terus berjaya.. inilah strategi lawan.. jangan diikut si luncai terjun ngan labu2 nya.

4. Keempat.. saya cukup tahu.. inilah gimik HQ yang mana nak tengok Tupperware diperkatakan dan HQ membuat kajian tentang larisnya barang mereka dan sudah tentu HQ akan keluarkan leaflet sebab dia swngaja macam tu.. nak hangatkan keadaan. Saya percaya .. minggu depan pasti ada suprise.. so.. tunggu.. hanya yang hebat emosi dan bijak akan berfikir.. dalam.masalah ada peluang.. dan rilebutlah peluang ini..

5. Kelima.. adalah tentang betapa teruknya kita apabila dapat 1 cabaran.. semua nak tukarkan kepada negetif.. salah menyalahmm dan u olz perasan tak.. yang merungut ini selalunya.. dia dah lama dalam tupperware dan tak rank up.. sebab dia suka.orang porak.peranda.. so.. adakah anda sebegitu.. ignore orang macam nie .. dia adalah racun.. dan tak perlu dilayan..

Lastlu..
Saya minta maaf kalau bicara saya sangat tak sopan.. tak yakinilah.. saya sayangkan u olz. Dan tak.nak u olz TERMASUK DALAM JEBAK DAN GAUNG KEJAHANAMAN.. saya yakin.. kalau kita berfikiran jauh dan positif.. kita akan BERJAYA...

No comments:

Jana Pendapatan Anda

Jana Pendapatan Anda
Tips & Strategi

Sembang - Sembang Tupperware

Google+ Followers

Komen Terkini

Get widget here

Follow lah SAYA

Iklan Nuff Nang