Jom Click Iklan Ini. TQ

Nuffnang

Tawaran Hebat

Tawaran Hebat
Pertama DI Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Wednesday, September 11, 2013

Tupperware Online Tips : Cara Menjawab Soalan Provokasi dalam Introduce Tupperware

Salam semua..
tajuk kali ini agak kelakar sikit.. ala ala provokasi..
provokasi itu ala ala orang psiko.. dan orang menggunakan ayat ayat yang mungkin boleh menyakitkan hati anda,,

contohnya semalam.. sewaktu saya ke pejabat untuk bekerja.. seorang kakak yang agak berusia 40 an telah menegur saya..

"HAI.. syam.. GAJI TUPPERWARE dah sampai 10 RIBU.. sedekah sedekah lah sikit kak kami ini".. inilah yang saya selalu dengar.. bile kita ada sikit kejayaan dan BERJAYA mendapat sesuatu.. mereka akan nak menumpang rezeki kita..

samaada mereka bergurau atau tidak.. inilah perkataan yang mereka gunakan..

1.SEDEKAHlah sikit
2. BAGI lah Tupperware FREE
3. BELANJAlah makan hari ini

SEDEKAH,BAGI FREE dan BELANJA.. merupakan top 3 dalam sebutan orang kita dan saya sangat mengalaminya..

Mentang mentanglah saya dah dapat Komisen RM11 ribu.. terus semua jadi macam tak tentu arah.. berkerje MALAS.. asyik nak bergembira.. usaha nak majukan diri lagilah TAK ADA..
asyik nak mengharap gaji bulan dan balik umah TIDOOOO jer.. memang tak dapat apa..
jadi memanglah mereka terus dengan kehidupan mereka dan matlamat mereka nak hidup senang tanpa bekerja dengan WANG PENCEN.. kalau wang pencen itu cukup nak bayar UBAT je lepas pencen.. mereka sedar tak agaknya.. kehidupan mereka terus dengan ikat perut dan meminta minta rezeki dari orang lain..

kekadang KESIAN dengan mereka.. terus jadi pekerje yang datang kerja dan balik kerje.. cukup bulan menanti gaji.. hari apa masuk.. dan sangat sangat sedih bile baru 3-4 hari sahaja gaji masuk.. dah langsai..
lepas tu mengeloh dan cakap.. gaji kecik.. cube kita amek contoh ORANG CINA.. mereka nie langsung tak fikir pasal penat dan susah.. yang penting mereka akan hidup senang dan tak mahu lihat anak anak mereka mewarisi kesusahan mereka..

betul kata dan makna pantun melayu lama..

Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian





No comments:

Jana Pendapatan Anda

Jana Pendapatan Anda
Tips & Strategi

Sembang - Sembang Tupperware

Google+ Followers

Komen Terkini

Get widget here

Follow lah SAYA

Iklan Nuff Nang