Jom Click Iklan Ini. TQ

Nuffnang

Tawaran Hebat

Tawaran Hebat
Pertama DI Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Sunday, July 8, 2012

Maju Kehadapan untuk Kemajuan Diri




Salam..
bile orang bertanya tentang dapat komisen.. sebagai orang baru ( dulu - dulu)
aku langsung tak diberitahu oleh Upline (kakak aku) dan Upline kakak aku .. tentang macam mana nak buat duit dari pembelian..
punya lah UPLINE kakak aku ala ala tak study nak ajar aku..
just biarkan sahaja aku buat sampai 10 ribu sebulan dan akhirnya aku dapat taik gigi sahaja..
untung lah ada kepala otak aku dok pikir dan kak lia ( lia kayangan) yang mengajar aku macam mana nak dapat komisen..


aku ingat lagi..
aku belajar dari dia.. ( kak lia) dan dia satu satunya orang melayu yang sayangkan anak bangsanya..
terima kasih kak lia..

aku tak nak kutuk ataw cerita pasal UPLINE.. sebab aku memang tak pernah ada upline walaupun aku kenal dia siapa.. dan pernah jumpa.. dan selalu terserempak..
namun.. aku anggap la aku tak ada uPLINE dan aku berjanji tak nak jadi seperti dia yang hanya mengaut untung hasil jualan aku dan langsung tak nak menghargai aku sebagai downline dia yang buat hampir 60 setiap bulan.. dan setiap bulan juga dia bertukar haset dan beli macam macam nak dengar komisen..

aku tak kisah..
walaupun jauh di sudut hati aku..
aku TERASA dan rasa macam nak tukar Upline,..
nasib aku ada seorang AED yang bagus ( michele) dan kawan (jem) yang baik hati
masih support aku
kalau tak aku terus tukar UPline..
dan aku sayangkan downline aku yang hampir cecah 600 orang 
tapi kalau aku diberi peluang dan aku masih baru.. aku quik dari membiarkan Upline aku terus makan duit komisen aku..

kepada mereka yang membaca rintihan aku..
dah kadang aku terpaksa cerita sebab aku tak nak orang lain jadi macam aku..
walaubagaimanapun.. aku yakin.. aku akan berjaya dan malas nak amek tahu dia dapat berapa komisen..
dan aku berikrar akan jadi downline aku dengan baik.. dan tak nak mensia siakannyer..

jadi kepada yang nak masuk jadi ahli..
hati hati lah..
pilih lah UPLINE yang benar - benar boleh jaga kita..
kekadang kesian aku..
nak jugak macam orang lain.. dapat hadiah.. dari upline..
tapi aku tak..
nasib baik ada michele .. aed aku yang menghargai apa yang aku buat..


jadi.. tetibe je aku naik geram.. bile ada member aku jugak jadi macam tu.. bile dia sebatang kara..
aku akan jadi KUAT dan terus kuat.. lantak lah upline aku nak makan duit aku ke.. kalau dia rasa berkat.. makan lah sampai kenyang.. sebab aku buat busines niee untuk diri aku
dan aku nak orang bawah aku.. downline aku.. sama sama berjaya..
dan aku tak nak toleh belakang lagi.. terus kehadapan..
Goo Gooo

1 comment:

Anonymous said...

Saya pun sama mcm suadara di suruh masuk Tupperware tapi tak ada tunjuk ajar. ada ckali tu saya buat sales sampai RM 500 lebih tapi saya heran kenapa saya x de komisen, bila tanya org baru saya tahu yg saya kena cari downline..macam hampes. lepas tu boleh lak berlangar bahu dengan saya dia tak kenal. Saya pun terfikir boleh ke kita tukar upline. saya pernah berhenti sekejap jual tupperware sebab geram punya fasal. dia siap dah dapat keta tapi downline tak tahu nak jaga, yg bestnye no tepon pun dia bagi no salah kat saya. sedih tul. ckarang baru nak berjinak-jinak balik. 1 lagi kalau ada program Marketing Skills tu lagi boleh tak bagi tahu. kalau boleh saya nak join. atau pun kalau ada cara cam ne nak tukar upline saya nak jadi salah seorg diantara downline saudara.

Jana Pendapatan Anda

Jana Pendapatan Anda
Tips & Strategi

Sembang - Sembang Tupperware

Google+ Followers

Komen Terkini

Get widget here

Follow lah SAYA

Iklan Nuff Nang