Jom Click Iklan Ini. TQ

Nuffnang

Tawaran Hebat

Tawaran Hebat
Pertama DI Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Thursday, April 19, 2012

Sampai bila jadi sperti ini ?




Tempoh hari semasa bersama NEW consultant terhebat " Farah Hidayah " di Giant Kinrara, sempat jugak usha seorang remaja perempuan, " dek.. PERNAH dengar TUPPERWARE (sambil menunjukkan katalog tupperware) ? " --> dia terus "&&^%$^*^& --> sam...bil menggeleng kepala.. terus terfikir dalam kepala --> ada juga orang yang tak pernah dengar Tupperware. Mungkin selalu sangat dengar TIPUWARE.. - 

Dan kesian kat adek itu, siapa yang akan mengubah nasibnya kalau dia sendiri tidak bangkit dari seorang pengambil order restoran menjadi seorang usahawanita.. maka dia terus berharap agar mata pencarian dia menjadi seperti itu sehingga "entah bila?

Bila lihat WANITA yang bertenaga, cerdas, cantek dan remaja.. terbayang juga.. mereka mungkin ada kekangan tak boleh lanjutkan pengajian dan tak semestinya mereka tak boleh berjaya..
ALLAH dah tentukan rezeki setiap hambanya dan kita harus mencari.. mungkin adek tu perlu lebih berani untuk mengubah hidup dia.. dan aku akan terus untuk MENCUBA mengUSHA adek tu dan ajak adek tu masuk bisness ini dan insyallah.. suatu hari nanti dia mungkin boleh berjaya seperti orang lain..

Ahad nanti nak jumpa adek tu lagi.. dan nak ajak masuk tupperware dan buat bisness.. memang jawapan yang bakal aku terima ialah "saya tak pandai nak jual" -- tapi aku ada cara aku nak hadle mereka yang cakap macam tu.. dan sebenarnyer aku sendiri dulu.. tak yakin nak jual tupperware memandangkan aku sorang lelaki dan TAK PERNAH ada bimbingan UPLINE kecuali AED dan PD aku yang dah nampak potensi aku.. tapi yang lain.. ala ala menerima setiap bulan komisen dengan senyuman..

Whateverlah.. diaorang kata nak makan duit aku.. makan lah dah rezeki diorang.. aku memang dari bawah merangkak dan berjalan dan kini cuba berlari dengan tulang 4 kerat aku.. dan aku nak cuba bantu mereka yang nak hidup dan perlukan bantuan yang aku boleh berikan.. dan aku yakin.. aku mampu BERJAYA melihat bakat yang ALLAH bagi kat aku..

dan minggu ini sasaran aku adalah adek itu !!

No comments:

Jana Pendapatan Anda

Jana Pendapatan Anda
Tips & Strategi

Sembang - Sembang Tupperware

Google+ Followers

Komen Terkini

Get widget here

Follow lah SAYA

Iklan Nuff Nang