Jom Click Iklan Ini. TQ

Nuffnang

Tawaran Hebat

Tawaran Hebat
Pertama DI Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Monday, December 5, 2011

3 TIPS menghadapi Pembeli yang SUKA tawar Tahap RM 1 satu barang

salam..
apa khabar semua.
malam nie terpanggil nak tulis tips yang melalui pengalaman saya berniaga di facebbok
memang luas pasarannnyer.. tapi luas jugak kesabaran
macam macam pelanggan saya jumpa
ada yang baik dan ada jugak yang PHD.. report sana report sini..
itu adat berniaga !!
persaingan tikam dan bunuh bisness orang lain..
tapi saya tidak begitu..
tak ada niat langsung nak jatuhkan orang lain..
itulah rahsia ALLAH bagi rezeki sampai sekarang


oh ya.. tentang Tips hari ini..


bagaimana nak hadapi pembeli yang tawar tak ingat dunianyer..
inilah dia..


3 TIPS menghadapi Pembeli yang SUKA tawar Tahap RM 1 satu barang


1. Bahasakan balik pembeli tu
bak kata orang.. pelanggan adalah raja..
tapi kalau dia tawar sampai tahao RM 1.. memang melampau.. dan jangan jaga hati dia dah..
dia nak bunuh jiwa kita.. dan buat naik angin
jadi relaxx.. cakap sahaja macam nie..
" saya tak jual  barang nie.. saya bagi FREE je kat orang"
kalau dia tak faham..
bahasakan macam nie plak..
"saya jual kat HANJING pun RM 2.. takkan saya nak jual kat awak yang RM 1"
memang akan menimbulkan pergaduhan.. tapi dia kena ingat.. yang dia kurang ajor tawar sampai tak munasabar tu.. harga 300.. dia nak seringgih.. memang nak kena pelempang kan..
heheheh


2. Jauhkan diri sahaja
cara paling terhormat adalah kata " dah abis lah saya jual." saya jual 2 kali ganda harga yang puan nak
tetap orang nak beli..
pastu cakap la plak.. saya siap dapat hadiah lagi dari customer..
mesti bernanah telinga dia dengar.. heheheh


3. Cakap baik baik
paling mulia.. cakap je.. harga saya beli pun RM 5o.. takkan saya nak jual RM 1..
tak boleh lah macam nie puan.. kesian kat saya..
mungkin dia kesian.. atau mungkin hati dia batu.. ada juga pengalaman saya..
mula mule dia tawar tak ingat dunia.. sampai nak nangis..
tetibe esoknyer.. dia nak jual barang dia plak..
memang apa lagi.. saya bagi cukup cukup dia.. tawar sampai seposen punyer.. heheheh
bagus tak?


itulah tipps yang agak kasar tapi boleh dipraktikkan..
percayalah.. niaga nie tak leh lurus dan baik sangat mulor kita.. kekadang kena tegas dan yakin..


jumpa lagik..


http://tupperwarebrandsmalaysia.blogspot.com/

 ini kenangan dinner carnival tupperware.. hehehe

No comments:

Jana Pendapatan Anda

Jana Pendapatan Anda
Tips & Strategi

Sembang - Sembang Tupperware

Google+ Followers

Komen Terkini

Get widget here

Follow lah SAYA

Iklan Nuff Nang