Jom Click Iklan Ini. TQ

Nuffnang

Tawaran Hebat

Tawaran Hebat
Pertama DI Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Team Power Tupperware Brands Malaysia

Monday, August 15, 2011

3 TIPS menghadapi Karenah Customer Tupperware

salam.. malam nie terpanggil nak berkongsi Tips bagi mereka yang baru kenal duia Tupperware yang berwarna warni ini.. memang best..
namun dalam bestnyer..
kalau jumpa dengan customer yang nak beli barang.. macam macam jenis ita boleh jumpa..
kena banyak petua dan perisai kita guna,

oklah.. saya nak kongsi Tips..

3 Tips untuk menghadapi karenah customer

1. Customer Cerewet
kenkadang.. ada jugak customer yang cerewet sangat tentang tupperware..
kenkadang, kalau tutup tu ketat sikit.. dia mengeloh.. tutup longgar pun dia mengeloh..
pastu cakap barang tu masuk angin la.. padahal dia tak tahu nak guna, jadi untuk customer macam nie.. kita kena pandai tengok dia..
dia jenis yang cerewet nak apa..
lepas tu ajar siap siap macam mana nak guna dan ramalan kejadian yang timbul..
supaya dia pandai nak guna.. kenkadang.. one touch dia letak kalau peti sejuk..
macam mana lah.. kita tak leh salahkan customer.. sebab mereka tak ada product knowledge..

2. Customer FREE gift
ada juga yang saya jumpa.. nak jer free gift..
beli barang 2 ringgit pun nak free.. customer macam nie memang banyak.. event saya pun suke free gift.
cuma kenkadang berdepan dengan customer yang nak free tanpa buat apa apa..
itu memang melampau..
jauhilah dia.. heheheh
tapi kalau dia beli beratus ratus..
HARUS bagi free gift.. dan kalau dia downline kita.. SUNAT bagi free gift sebagai dorongan dia nak buat sales lagi..
tapi bagi free gift bile dia order je..

3. Customer nak MURAH
inilah satu lagi jenis customer.. dah bagi 25% .. kenkadang bagi sampai 30%..
barang yang dah less sampai terdduk dia mintak murah.. jadi kita kena BAHASA kan customer ini dengan..
"stok ini dah abis" ataupun "stok ini dah ada orang nak " - JANGAN jual kat dia.. sebab sekali dia dapat.. dia akan mintak..
pokai kita..
kalau jadi ahli tak apa jugak..
jadi manusia yang terakhir ini sangat bahaya..
kalau jadi downline kita.. parah kita.. memang susah nak berdikari..


so, ini antara tips yang saya boleh bagi hari ini untuk dikongsi bersama.. harap semua setuju.. kalau tak setuju.. tak pe..  munkin lain situasi..
betul tak?


gambar hiasa : customer banyak karenah..

No comments:

Jana Pendapatan Anda

Jana Pendapatan Anda
Tips & Strategi

Sembang - Sembang Tupperware

Google+ Followers

Komen Terkini

Get widget here

Follow lah SAYA

Iklan Nuff Nang